27 märts 2017

"Minu Tansaania" Maiki Udam



Põhimõtteliselt on nüüd lugu nii... et Aafrika pole minu jaoks. Ma võin rahumeeli kodus diivanil olles need Aafrika riigid Minu-sarja abiga läbi tudeerida ja mulle sellest täiesti piisab :) Jääb vererõhk normi ja on muidu ka hea olla. Samas ega ma vastu vaidle - teiste kogemustest on ikkagi tore lugeda.

"Elevandisõnnikust kougib Didi välja poole kookospähkli suuruse kõva seemne. „See on ühe palmipuu pähkel. See paljunebki ainult tänu elevantidele. Elevandid seedivad ära seemne ümber oleva pehme koe ja seeme tuleb koos väljaheitega välja. Sel viisil saab seeme idanema hakata.“ Selle peale räägib Didi meile ka õpetliku loo. „Kord elas üks paavian, kes tahtis olla sama suur ja tugev kui elevant. „Kui elevant suudab selle palmiseemne alla neelata, siis suudan mina ka,“ otsustas paavian. Teised paavianid keelitasid teda hullust mõttest loobuma, aga paavian jäi endale kindlaks ja üritaski seemne alla neelata. Seeme mahtus vaevalt suhu ja jäi kurku kinni, aga lõpuks sai ta selle ikkagi endale sisikonda surutud. Kuid nüüd algasid tõelised hädad – paavian ei saanud seemet enam teisest otsast välja. Küll ta punnitas ja pressis, aga ei midagi.“ Selle jutuosa juures punnitas ja pressis ka Didi väga tõetruult ning tegi hirmsaid hääli ja nägusid, nii et arvasime juba, et ju ta selle seemne isegi välja pigistab. 
...
Sellest ajast on ütlus, et ära pane suhu suuremat asja, kui tagumikust välja mahub."

No selle ütluse võiks elus nii mõnelegi nähtusele või asjale üle kanda. Nii ongi.

Üks ainumas asi oli siin raamatus, mis mind veidi häiris... See oli see kitsetapu-draama. Ja kuigi ma võisin viimaks isegi põhjendustest aru saada, siis mõjus häirivalt mõned peatükid hiljem raha eest lehmal verelaskmise "atraktsioon". 

Aga näiteks Kilimanjaro otsa ronimise lugu oli jällegi väga vahvalt kirjutatud. Kogu aeg hoidis mind põnevil, et no kas õnnestub või mitte. Korduvalt kaldus nagu sinnapoole, et jääb siiski pooleli see avantüür. Kui palju laipu, minestajaid ja tippu jõudjaid oli, seda lugege juba ise :)

P.S. Kas olete märganud, milline tähenduslik perekonnanimi on autoril, kui tagurpidi lugeda :) 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar