24 aprill 2017

"Kirjad tütrele" Dagmar Lamp


Ma pean tunnistama, et minu juttu ei tasu väga tõsiselt võtta, sest kindlasti pole ma selle raamatu sihtgrupp, mistõttu ma võin end oimetuks vinguda, aga see ei tähenda midagi. 

Ütleme nii, et mind kui lugejat jäi siin saatma mingi ebakõla. Idee kui selline ja blogitekst kui kerge meelelahutus olid mulle võrdlemisi sümpaatsed. Ka ei olnud põhjus minu ja autori meeletus erinevuses. Mõnikord võib see lugedes määravaks saada, kuid sedapuhku vast siiski mitte. Samas pean tunnistama, et paljugi tuttavat tuli siin ette, mida mäletan oma kogemustestki :) Ma ei pruugi autorit lõpuni mõista, ma ei suuda kõiki ta tegusid heaks kiita, ent ma võin teda vabalt respekteerida sellisena nagu ta on. Umbes sama tundsin ma, ja oma käekirjalt ongi Dagmar Lamp siin raamatus väga sarnane, Caitlin Morani ja Chelsea Handleri puhul ka. Need olid küll pigem sellised kompleksides naisterahvad (mida ma kindlasti ei tea väita siinse autori kohta), kes püüdsid kõiki oma alateadlikke hirme ja põdemisi kompenseerida näiliselt ladna olemise ja avameelsusega. Ka siin kohtab teatavat siirust ja enese laiali laotamist, tekst voolab kergelt ja... Ma jäin mõtlema, et mis siis puudu või valesti oli. Ehk kohati väsitavad kordused? Või ajuti liialt pubekalikuks kalduv stiil? Viimane sobinuks varateismelistele mõeldud raamatusse, ent mitte siia. Keegi ei eelda, et rasedusest ja imiku kasvatmisest kõnelev eluline raamat peaks kuivikulikult (jube sõnamonstrum tekkis, ma tean) igav olema ja sealt peaks kõik ehedad emotsioonid välja rookima, sugugi mitte! Aga paljud siinsed mahlakad naljad ja vaimukad tähelepanekud oleksid ehk paremini esile pääsenud, kui neid poleks lämmatatud pideva teismelisele tüüpilise sõnakasutuse ja liialdatud eufooriaga. 
Või ma ei tea, ma ei oska seda kahetist tunnet paremini sõnadesse panna...

Teisalt, võib-olla kui raamatus käsitletud teemad on parajasti aktuaalsed, siis suudaks ka stiililiste möödapanekute suhtes leebem olla ja enam vaimustuda. Nii et, ajame selle minu kui vale sihtgrupi süüks :)

Lugemise väljakutse 2017
Nr 47, Kaks samasuguse pealkirjaga raamatut (teise kavatsen hiljem lugeda ja lisada)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar